Anasayfa / Genel / Gustav Klimt ve Simgecilik

Gustav Klimt ve Simgecilik

Gustav Klimt Avusturya Simgeciliğinin kurucularından ve Viyana Art Nouveau akımının önderlerindendir. Çok sayıda yağlıboya resim, çizim ve duvar resmi yapan Klimt, femme fatal’ler, portreler ve çıplakların görüntülerini gibi konuları baz almaktaydı. Aynı zamanda stilize alegoriler ve peyzajlar da yapmaktaydı. Yapıtları psikolojik gerilimi, erotizmi ve dekadansı ile fin de siecle (yüzyıl sonu) Viyana kültürünü yansıtmaktadır.

Klimt’i etkileyenler arasında Mısır, Bizans, Ortaçağ Avrupa sanatlarıyla Albrecht Dürer ve Max Klinger, Franz von Stuck ve Fernand Khnopff gibi modern Sembolistler bulunuyordu. Üslubunun özellikleri dekoratif bir zerafet, altın rengi, iki boyutluluk ve desene verdiği önemle dikkat çekmektedir. Yapıtları romantik bir erotizme sahiptir; çoğu kez aşk ve hayat temalarını işlemektedir.

TG*3903668

Gustav Klimt’in eserlerinden seçtiğimiz bazı çalışmaları sizlerle paylaşmaktayız.

Adale Bloch- Bauer’in Portresi

Klimt’in çok sayıdaki Viyanalı yüksek sınıfa ait güzel kadın portrelerinden biri olan bu resim zengin bir kaymak tabaka mensubunu entelektüel ve kültürlü bir kadınlık ikonu olarak sunuyor. Resmin üslubu altın ve değerli taşlar estetiğinin egemen olduğu Bizans İmparatorluğu’na ait mozaik portre geleneğine dayanıyor. Zarif figür arka planla ve ihtişamlı giysisi ile kuşatılmış. Model ihtirasla çerçeveden dışarı bakıp izleyicilerle yüz yüze gelirken yüzü dekoratif ortamdan dışarı taşıyor.

Portrait-Of-Adele-Bloch-Bauer-I

Adale Bloch- Bauer’in Portresi, 1907, tuval üzerine yağlıboya, gümüş ve altın, 138 x 138 cm, Neue Galeri, New York

Death and Life (Ölüm ve Yaşam)

Konu hem imgelerinde hem de bunların resimdeki işlenişinde ortaya çıkıyor. Dekoratif bir tarzda kurgulanan yüzeyin zenginliği konunun ciddiyetiyle zıtlık oluşturuyor. Sanatçı ölüm ve yaşam arasındaki zıtlığı betimliyor. Sağda Yaşam’ın görüyoruz; doğum, annelik, dostluk ve aşk bütün yaşam evreleri boyunca birbirleriyle sarmalanmış kadınlar aracılığıyla gösterilmiş. Solda hırsla bakan ve mezar taşlarını taklit eden dinsel simgelerle örtülü olarak Ölüm bekliyor.

Gustav Klimt

Ölüm ve Yaşam, yak, 1916, tuval üzerine yağlıboya , 178 x 198 cm, Dr. Rudolf Leopold Koleksiyonu, Viyana

The Kiss (Öpücük)

Bir tutku ilişkisini aktaran son derece şaşaalı betimlemenin ön planında görünen vücut uzuvları yalnızca çiçeklerden oluşmuş bir yatak üzerinde birbirlerine sarılan iki aşığın yüzleri ve elleri. Sahnenin güzelliğine karşın çift bir uçurumun kıyısında. Arka plan bütün kompozisyonun simgesel birleştirici olan altınla kapatılmış.

The-Kiss

Öpücük, 1907-08, 180 x 180 cm, Belvedere Sarayı Galerisi, Viyana

The-Dancer-large

The Dancer

Tree-of-Life-large

The Tree of Life

Medicine-(Hygieia)-large

Medicine-(Hygieia)

Judith-I--1901-large

Judith, 1901

The-Sunflower--1906-07-large

The Sunflower

Portrait-of-Eugenia-(Mada)-Primavesi-large

Portrait-of-Eugenia-(Mada)-Primavesi

Portrait-Of-Baroness-Elisabeth-Bacchofen-Echt-large

Portrait-Of-Baroness-Elisabeth-Bacchofen-Echt

Kaynak: Sanat, NTV Yayınları

http://www.klimtgallery.org

Hakkında istanbul1881

istanbul1881
İstanbul. Tek renkle ifade edilemeyecek kadar zengin, tek kokuyla anlatılmayacak kadar çekici ve asla kaybedilemeyecek kadar değerli... İstanbul 1881, İstanbul’un büyüleyici renkleri ve baş döndüren kokularını saygı duyduğumuz ve kaybetmek istemediğimiz tarihi değerlerle harmanlayarak yaratıldı. Ayrıntılı bilgi için tıklayın.

Lütfen kontrol edin

19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramımız Kutlu Olsun!

19 Mayıs, Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı Kurlu Olsun!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.