Anasayfa / Genel / Gizemli Doğa Aşığı Vincent Van Gogh /1

Gizemli Doğa Aşığı Vincent Van Gogh /1

Vincent Van Gogh ve eserleri…

Vincent Van Gogh’un sanatı, coğrafyanın ve zamanın sınırlarını aşar; gençlik, yaşlılık, ırk, sınıf ve cinsiyet kavramlarının ötesine geçer. Resimleri ve desenleri dışavurumcudur: Kullanılan çizgi, doku, renk ve konu aracılığıyla bireyin dünyaya duygusal tepkisini yansıtır. Eserleri, ne hissettiğimiz ve bu hissimizi diğer insanlara nasıl ifade ettiğimiz arasındaki farkı kapatmaya, herhangi bir ressamın eseri kadar yaklaşmıştır.

Resimlerine bakıldığında, ressam sanki doğrudan bizimle konuşuyor gibidir, tıpkı bir işinin diğeriyle konuştuğu gibi. Bu tecrübe sayesinde dünyanın ne kadar etkileyici bir yer olduğuna ve dünyayla ilişkimize dair bir şeyleri yeniden keşfederiz.

Van Gogh’un sanatı ve harikulade mektupları aracılığı ile öğrendiğimiz yaşamı, her şeyden önce, insan olmanın ne demek olduğunu tüm açıklığıyla aktarır. Güçlü ve zayıf yanlarımızı belgeler; köklü ve engellenemez yalnızlık duygumuzu açığa çıkarır. Bize, bağlanma, sevme ve kendimizi değerli bir şeye adama ihtiyacımızı anlatır.

Van Gogh

DOĞA SEVGİSİ

Van Gogh ailesinin yaşadığı köy, hareketli sanayi merkezlerinden uzaktı. Köyün kuzeyi ve doğusunda yetiştirilen patates, arpa ve karabuğdayla geçinen bir tarım toplumuydu. Güneyi ve batısında kalan geniş kırlıkta, yabani fundalıkların arasında yer yer çam ormanları ve bataklıklar vardı. Böyle bir tabiat ışıkla ve değişen mevsimlerle kendini belli eder ve bunu bilen biri için hiçbir anı birbirine benzemez. Van Gogh da bunu iyi bilirdi. Hayatı boyunca, kırda, kasabada veya şehirde gezinmenin, varoluşu açısından esaslı bir yeri vardı.

Çevresine olan duyarlılığına güçlü bir görsel hafıza eşlik ediyordu. Yaşamı boyunca karşılaştığı mekanlar, insanlar, görüntüler, kitaplar ve nesneler, nereye giderse gitsin onu terk etmiyordu. Kardeşi Theo’ya ‘’ Brabant kırları ve fundalıklarından bir parça daima içimizde kalacak’’ diye yazmıştı. Son rahatsızlıklarından biri sırasında yazdığı mektupta da, ‘’Zundert’teki evin her odası, her patika, bahçedeki her bitki, tarlalardan görünen manzara, komşular, mezarlık, kilise, arkadaki mutfak bahçesinden mezarlıktaki upuzun akasya ağacındaki saksağan yuvasına kadar hepsi yine gözümde canlandı.’’ demişti.

8-6-2016-hashas-ve-tarlakusu-ile-bugday-tarlasi

Buğday Tarlasında Tarlakuşu, 1887. Fırça darbelerinin yönü ve parçalı renk rüzgarın görünmez hareketlerini simgelemektedir.

unnamed

Arka Plandaki Montmajour ile La Crau’da Hasat Zamanı, 1888

van-gogh-un-resim-sergisi-ayiekleri-ile-kase-gller-ve-di%c4%9fer-iekler-sanat-galerisi-yatak-odas%c4%b1

Kasede Ayçiçekleri, Güller ve Başka Çiçekler, 1886

04-ploughman-with-woman-planting-potatoes-1884

Patates Ekimi, Eylül 1884, tuval üzerine yağlı boya. Haydt Müzesi, Almanya, 70,5×170 cm

the-garden-of-daubigny-by-vincent-van-gogh-osa439

Daubigny’nin Bahçesi, Haziran 1890. Kariyeri boyunca Van Gogh, yalnızca nesnenin benzerliğine işaret etmeyi istemekle kalmadı, yaşamın içerisinde barındırdığı enerjinin resimsel temasını kaydetmeyi hedefledi.

Van Gogh’un eserlerinin çoğu, en beğendiği ressamlardan biri olan Jean François Millet’ninkiler gibi, mevsimlerin bitmeyen döngüsüne yoğunlaşır. Bu da ana rahmine düşme, doğum, ergenlik, olgunluk ve ölümün oluşturduğu hayat döngüsünü akla getirir. Tarım toplumunda yaşayan bir papaz oğlu olarak, Tekvin 8.22 şu satırları iyi bildiğine de kuşku yoktur.

‘’Dünya durdukça,

Ekin ekmek, biçmek,

Yaz, kış,

Gece, gündüz hep var olacaktır.’’

Kaynak: Van Gogh, 500 Görsel Eşliğinde Yaşamı ve Eserleri, İş Bankası Kültür Yayınları

Hakkında istanbul1881

istanbul1881
İstanbul. Tek renkle ifade edilemeyecek kadar zengin, tek kokuyla anlatılmayacak kadar çekici ve asla kaybedilemeyecek kadar değerli... İstanbul 1881, İstanbul’un büyüleyici renkleri ve baş döndüren kokularını saygı duyduğumuz ve kaybetmek istemediğimiz tarihi değerlerle harmanlayarak yaratıldı. Ayrıntılı bilgi için tıklayın.

Lütfen kontrol edin

Atatürk’ün Milli Eğitime Bakışı

Atatürk’ün Milli Eğitim İle İlgili Sözleri Yetişecek çocuklarımıza ve gençlerimize, görecekleri öğrenimin sınırı ne olursa …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.